Cele mai fiabile marci de automobile in lume

Actual

Cele mai fiabile marci de automobile – o prezentare generala a clasamentelor

Dupa scandalul Volkswagen, nu exista nicio indoiala ca reputatia sa a fost patata. Chiar daca producatorul german de masini incearca sa faca fata scandalului, platind clientilor tot felul de daune, multi dintre ei au incetat sa asocieze Volkswagen cu o calitate.

Exista marci care au reusit sa mentina o calitate constata, siguranta si incredere? Vom incerca sa determinam acest lucru cu ajutorul rapoartelor Consumer Reports,J.D. Power si TUV.

Rapoartele consumatorilor – Rapoarte Fiabile

Aceasta organizatie americana a consumatorilor, colecteaza feedback-ul clientilor cu privire la experienta lor cu marcile specifice de automobile pe o baza anuala. Proprietarii de autovehicule isi evalueaza vehiculele in ceea ce priveste utilizarea, esecurile si reparatiile acestora. Anul acesta „ Sondajul anual privind fiabilitatea auto „a evaluat aproape 170 de modele si 740.000  de masini – 28 marci.

Primele trei pe piata americana sunt:

  • Lexus – 7 modele
  • Toyota – 12 modele
  • Audi – 8 modele
  • BMW- 4 modele.

Topul lor include si Mazda, Subaru,Kia, Buick, Honda, Hyundai si Mini. Interesant, unele vehicule americane pot fi gasite si in partea de jos a listei; Acesta includ Chrysler,BMW, Dodge si Cadillac. Americanii nu sunt foarte multumiti de Infiniti – o marca apreciata in Europa si au calificat atat Jeep cat si Fiat atat de jos incat au inchis literalmente lista.

Clasamentul J.D. Power ranking ( Clasamentul puterii )

J.D. Power, o alta companie americana de clasificare, au chestionat proprietarii de vehicule care au fost cumparate noi in 2012 ( sondajul a fost efectuat in 2015, astfel ca masinile au fost folosite de mai bine de 3 ani ). Proprietarii de automobile au fost rugati sa evalueze defectele gasite in masinile lor in ultimele 12 luni. Prin calcularea numarului de defectiuni la 100 de vehicule dintr-un anumit model, au pregatit clasamentul celor mai multe modele de autoturisme.

Nu exista surprize cand vine vorba de primele trei; BMW a inregistrat cea mai mare valoare ( 89 defecte la 100 de masini ) si a fost urmata de Buick ( 110 defecte la 100 de masini ). Interesant, topul 10 a inclus si Cadillac ( care, dupa cum ne amintim, a fost evaluat foarte scazut de Customers Reports ), Honda, Porsche, Lincoln, Mercedes-Benz, Scion si Chevrolet.

Ultimele 3 pozitii au fost ocupate de Jeep, Land Rover si…Fiat ( cu 273 defecte la 100 de masini ). Dupa cum putem vedea in ambele clasamente, italienii au fost evaluati la un nivel cat mai scazut, desi nu se putea spune ca Jeep a fost mult mai norocos. Raportul J.D. prezinta 32 marci; Jaguar a fost exclus, deoarece numarul vehiculelor lor detinute in grupul de testare a fost prea mic.

 

Clasamentul TUV

Spre deosebire de multe alte rapoarte, raportul auto TUV 2015 se face pe baza informatiilor obtinute prin examinarea tehnica, mai degraba decat prin evaluarea clientilor. Raportul include numai vehiculele second-hand si este impartit in cateva grupuri, in functie de varsta masinii; Grupurile includ masini care au o varsta de pana la 3, 5, 7, 9 si 11 ani.

Printre cele mai noi masini, primele trei includ doua modele Mercedes ( SLK ca si nr 1 si GLK ca nr 3 ) si Audi A6 ( nr 2 ). Cel mai prost loc, pozitia 129 este ocupata de Dacia Logan.

Daca luam in considerare masini putin mai in varsta ( cele cu varsta de pana la 5 ani ), primele 3 sunt ocupate de Mazda 3, Porsche 911 si Toyota Iq IAR Fiat Doblo este pe ultimul loc. Interesant este ca Porsche 911 se afla in primele 3 vehicule de pana la 7, 9 si chiar 11 ani. In cele doua ( cele mai vechi ) clasamente, exista clasa Mercedes M in partea de jos a listei.

TUV si-a adunat toate datele si de asemenea a pregatit o lista cu marci care au reusit sa obtina cel mai mare numar de modele in primele 10 dintre cele mai fiabile masini de diferite grupe de varsta. Aceasta lista este deschisa de Toyota, cu 13 modele in clasament; nr 2 este Mercedes-Benz ( 9 modele ) si ne 3 este Volkswagen ( 5 modele ).

Modelele japoneze au cunoscut în ultimul deceniu o ascensiune foarte mare în SUA, americanii înlocuind, din topul preferinţelor, mărcile naţionale cu cele de dincolo de Pacific. Din rândul marilor producători auto mondiali Toyota se clasează cel mai bine, pe poziţia a doua, în timp ce următorii doi rivali clasaţi sunt Chevrolet, locul 17 şi Volkswagen, locul 20. Însă mare parte din top este ocupat de branduri cu o producţie redusă, multe dintre ele premium, ca BMW sau Lexus.

Marca numărul unu din top, Lexus, un sub-brand al Toyota, a primit cele mai multe voturi din partea celor 900.000 respondenţi contactaţi de publicaţia Consumer Reports. Cu opt modele evaluate Lexus a reuşit să urce pe primul loc, după ce în 2012 ocupa poziţia a treia. Totuşi grupul Toyota are parte de câteva provocări pe pe piaţa americană, trei dintre modelele sale, Camry, Prius V şi RAV4 primind punctaje mici la testele de siguranţă ale Insurance Institute for Highway Safety, corespondentul american al Euro NCAP.

Europenele urcă în topul american al fiabilităţii

Marca europeană cel mai bine clasată, pe locul al patrulea, este Audi, cu zece modele evaluate. Brandul premium a grupului Volkswagen a reuşit să urce patru poziţii faţă de 2012, la fel ca şi Acura, de pe locul al treilea.

Topul mărcilor europene

Celelalte mărci europene din top sunt Volvo (locul 7), Mercedes (13), BMW (15), Porsche (14),  Volkswagen (20), Mini (28).

Dacă mărcile europene câştigă teren pe piaţa din SUA, iar cele asiatice se menţin în top, producătorii americani încearcă să-şi recucerească propriul public de acasă. În cazul Ford, care încearcă să se poziţioneze drept un producător inovator, au fost semnalate o serie de probleme atât la nivel electronic, cât şi la nivelul motorizării EcoBoost. Această gamă de motoare, cu toate că a câştigat numeroase premii la capitolul inovaţie, are de suferit la nivel de fiabilitate, cel puţin pentru început, până când ele vor fi acceptate în folclorul american, publicul din această ţară fiind cunoscut mai ales ca amator de motoare mari şi însetate.

Din top absentează câteva nume mari, precum Fiat, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi and Tesla, din cauza informaţiilor insuficiente adunate de cei de la Consumer Reports. Topul, care include doar 28 mărci, a luat în considerare doar brandurile auto cu cel puţin două modele evaluate de public şi cu cel puţin 100 de răspunsuri pentru fiecare model în parte.

Cu toate că au fost folosite evaluări a circa 400.000 vehicule, au fost luate în considerare doar generaţiile cele mai noi, nu mai vechi de trei ani, ale fiecărui model în parte, ceea ce face ca topul Consumer Reports să aibă la bază un calcul destul de complicat, dar care în final oferă o perspectivă a modului cum percep americanii diferite mărci de pe tot cuprinsul lumii. Topul celor de la Consumer Reports, un corespondent al celui european realizat de ADAC, este relevant în special pentru piaţa auto din SUA, având în vedere că unele dintre modelele disponibile aici nu sunt prezente şi în Europa.

Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Comunicate de presa
Explicaţiile psihologului Laura Maria Cojocaru Pelerinajul la locurile sfinte – vindecare sau iluzie?

Explicaţiile psihologului Laura Maria Cojocaru Pelerinajul la locurile sfinte – vindecare sau iluzie? E coadă … coadă la Sfântul/a X, coadă la sfințenia lui/ei, coadă la ajutor. Mulțimea înaintează în liniște, unii mai fac o cruce, alții își verifică mobilele să fie pe silențios. Din când în când se mai …

Actual
Cel mai nou Boeing 737 al Blue Air poartă numele Regelui Carol I

Cel mai nou Boeing 737 al Blue Air poartă numele Regelui Carol I Compania aeriană Blue Air a recepționat zilele trecute cel mai nou avion din flota sa, un Boeing 737, care a primit înmatricularea YR-BMP. Aeronava a stat câteva zile în hangar, unde i-a fost aplicată coloratura specifică Blue Air, dar …

Actual
UBB CONTESTĂ METODOLOGIA DE CLASIFICARE ȘI IERARHIZARE A UNIVERSITĂȚILOR ROMÂNEȘTI PROPUSĂ DE MINISTERUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE

UBB CONTESTĂ METODOLOGIA DE CLASIFICARE ȘI IERARHIZARE A UNIVERSITĂȚILOR ROMÂNEȘTI PROPUSĂ DE MINISTERUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE   Ministrul actual al educației ține cu orice preț să finalizeze clasificarea universităților (incluzând ierarhizarea domeniilor de studii). Dânsul și-a exprimat deja public viziunea și așteptările de la un astfel de demers în momentul în …