
Cât mai costă un hatchback compact, bine echipat, cu motor pe benzină de 150 CP? Dacă înainte de criză oricine ar fi spus „în jur de 20.000 euro, pe puţin”, iată că acum suma a ajuns pe la 15.000 euro. Cum este şi cazul lui Fiat Bravo 1.4 T-Jet.
Nu cu mult timp în urmă, pentru 15.000 euro ai fi putut să îţi iei un hatchback compact cuminte, într-o echipare intermediară, cu dotări suficiente şi un motor pe benzină rezonabil. Deci nicidecum o maşină care să îţi satisfacă şi ego-ul sportiv.
Acum, însă, italienii au noutăţi: 150 CP turbo şi o echipare generoasă, de la 15.000 euro. WHAT? Ei bine, da, Fiat Bravo 1,4 T-Jet 150 CP are un preţ de pornire (cu discountul de criză, evident) de 15.210 euro. Suma este valabilă pentru modelele produse în 2008, cu echiparea de bază Dynamic. Pentru acelaşi model, dar an de fabricaţie 2009, suma porneşte de la 15.722 euro, ceea ce devine foarte tentant, în condiţiile în care din echiparea standard nu lipsesc climazizarea automată bi-zonă, airbagurile laterale anterioare sau volan şi schimbător în piele.
Totuşi, dacă vrei un compromis între o maşină de oraş şi un hot-hatch, cel mai probabil vei dori versiunea de top, denumită, cum altfel, „Sport”. Şi care costă 16.511 euro (model 2008), respectiv 17.023 euro (model 2009).
Modelul pe care l-am avut la test arăta destul de agresiv – dacă roşul ar fi fost mai aprins, cu siguranţă ar fi sucit priviri mai multe. Oricum, jantele cu spiţe negre şi argintii, care lasă să se întrevadă etrierele roşii, sunt o carte de vizită suficientă. Maşina în sine este deja old-news pe şoselele noastre, însă micile tuşe sport sunt suficiente pentru a trezi curiozitatea celorlalţi – efectul maşinii în realitate fiind mai puternic decât cel din poze.
Din păcate pentru privitorii ocazionali, doar cei din maşină ne-am bucuarat de interiorul personalizat, tapiţeria fiind un amestec de negru şi un fel de roşu (fetele sigur cunosc denumirea pentru nuanţa din interiorul lui Bravo!). Păcat, totuşi, de discrepanţa între materialul din partea superioară a bordului (plăcut atât la atingere, cât şi la privit) şi cel ieftin din partea inferioară.
Cusătura roşie, atât pe scaune, cât şi pe volan sau schimbătorul de viteze şi frâna de mână, este nu doar foarte vizibilă, ci îţi şi dă impresia că eşti la bordul unei maşini mult mai exclusiviste. Doar displayurile pe fond orange te aduc cu picioarele pe pământ – e vorba, totuşi, de interiorul unei maşini gândite în primul rând pentru familie.
Niciun comentariu